Bullet journal

Bulled journal - miten olenkaan osannut elää ilman sitä. Ja miten bujoilu onkaan voinut mennä minulta ohitse näinkin pitkään. Sehän on jo jonkun aikaa ollut muotijuttu. Minä näköjään aina tulen vähän jäljessä. En nyt muista mistä blogista luin siitä ensimmäistä kertaa, mutta noin 2 viikkoa siitä on aikaa.

Lähdin innoissani ostamaan ensimmäistä bujovihkoani. Ostin tuollaisen pinkin ihanan kansiomallisen vihon Tigerista. Se ei kuitenkaan ollut ollenkaan käytännöllinen vaikka onkin kaunis kuin mikä. Aloin vasta vihon ostamisen jälkeen tutkimaan tarkemmin millainen on hyvä bujovihko. Tärkeää olisi mm. se, että koko kuukauden 31 päivää mahtuu yhdelle sivulle.


Viikon verran kokeilin sitten tuolla Tigerin viholla ja totesin, että se ei ole hyvä. Lähdin uudestaan ostoksille ja ostin lopulta Nuuna merkkisen vihon joka sopii huomattavasti paremmin tuohon puuhaan. Kallis vihko kylläkin, mutta laadusta kannattaa kyllä maksaa. Tuossa Nuunassa voi käyttää aika monipuolisesti erilaisia kyniä ja värejä ilman, että ne näkyvät läpi.







Tuossa on parissa kuvassa vähän kuvaa siitä miltä ensimmäinen viikkoni näytti. Todella amatöörimäistä tekemistä. Liityin Bulled Journal Finland nimiseen Facebook ryhmään ja siellä on nähtävillä aivan upeita Bujo-sivuja. Mutta ulkonäkö tässä ei ole se tärkein juttu. Tärkeintä on se, että saa suunniteltua sellaisen kokonaisuuden joka on omassa käytössä hyvä.


Mikä Bulled Journal sitten on? Se on yhdistelmä kalenteria, päiväkirjaa ja erilaisia listoja. Minulla on nyt jo ensimmäisen parin viikon jälkeen vaikka mitä listoja tehtynä. Huomasin tuota tehdessäni, että asioiden listaaminen on minulle juuri oikea juttu. Olen aiemmin tehnyt erilaisia listoja tietokoneelle, mutta nyt sitten paperille. Minulla on aikaisemmin jo ollut käytössä esim. erilaisia siivouslistoja.

Kumma juttu, mutta asioiden listaaminen saa ainakin minut tosi ahkeraksi. Se, että vihkossa lukee konkreettisesti, että tänään teet tätä ja tätä, saa minulle vauhdin päälle. Olen bujoilun aloitettuani huomttavasti aktiivisempi. Sen sijaan, että jumiudun tietokoneelle vaikkapa Facebookiin, avaan Bujon ja katson mitä tänään pitikään saada aikaiseksi. Esittelen seuraavassa blogitekstissäni vähän enemmän mitä olen Bujolla tehnyt.






Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Savustettu nieriä

Blogin uudistaminen