Vuoden ensimmäiset kahvittelut

Vuoden ensimmäiset vieraat kävivät. Olen enemmän ja vähemmän viettänyt aikaa keittiössä tänä viikonloppuna. Kuten tuosta "rinnakkais"blogistani voi lukea, olen toipumassa syöpäleikkauksesta. Viimeinen vuosi on kulunut enemmän ja vähemmän sairastellessa ja isoin leikkaus oli joulukuun alussa.



Mieheni poika kävi meillä kylässä avovaimonsa ja heidän pojan kanssa. Vähän oikeastaan huvitti kun mietin miten eri tavalla vouhotin keittiössä verrattuna siihen kun omat lapset kyläilevät. Silloin ei ole niin väliä juodaanko kahvit mukeista vai kahvikupeista jne. Joulupukki oli sekoillut osoitteen kanssa, kun meiltä löytyi miehen lapsenlapselle vielä yksi pakettikin. Ja olikin mieluinen paketti.


Tein kattauksen yhdistelemällä kahta eri astiastoa, Arabian Arcticaa ja Kustavin savipajan astiastoa. Nuo Arabian valkoiset on mielestäni jotenkin niin tylsät. Savipajan kahvikupit (tai siis ne jotka minä omistan) ovat niin pienet, että niihin ei paljon kahvia mahdu.





Meillä oli tarjolla
kahvia
teetä
mehua
kinkkupiirakkaa
mustikkapiirakkaa ja vaniljakastiketta
joulutorttuja pienellä vaniljatwistillä




Jouluhan meillä meni todella rauhallisesti ihan pienellä valmistelulla johtuen tuosta minun leikkauksesta. Nyt kun kunto alkaa hiljalleen kasvaa, oli kiva oikeasti häärätä. Vaniljakastiketta lukuunottamatta kaikki leipomukset oli itsetehtyä.



Olen suurimman osan joulukoristeista jo kerännyt pois. Keittiössä on kuitenkin yhä jouluverhot ja sydän ikkunassa. Tämän päivän pidin vielä joulupöytäliinaakin. Pöytäliina oli kyllä tylsästi vahakankainen, kun ajattelin että lapsenlapsi saattaa vielä olla aika sottainen ruokailija. Työhuoneen ikkunaan olen myös jättänyt joulutähden, mutta muuten kaikki koristeet on korjattu pois.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Savustettu nieriä

Blogin uudistaminen

Paksuneulanäytteessä